bugün
- bik bik için diktiğim şort10
- ismet gurbuz 202413
- 19 mayıs 2024 galatasaray fenerbahçe maçı10
- anneler günü16
- elinin değdiği anı unutamıyorum 5 posta attım16
- en dindar özelliğiniz25
- serdar ortaç renault megane benzerliği9
- zall beceremiyorsan bırak git12
- ayetullah hamaney'in mini etekli torunu11
- ali koç9
- yorgun mermi10
- doğum gününde hatırlanmamak8
- insan olmaya ceyrek kala'yı eloande den kapmak9
- sözlükte artık kızlar teklif edecek11
- kızların mesajlara geç cevap vermesi12
- şizofreni11
- düşün ki o bunu okuyor9
- anın görüntüsü18
- sözlükteki feyk hesap sahipleri tespit edilecek11
- bacağa kramp girmesi10
- 2024 eurovision şarkı yarışması13
- erkekler seks yapamayacağı kadınla arkadaş olmaz10
- erkeklerin sadakatsiz olması20
- benim başörtüm var arabamı yanlış park edebilirim12
- türkiye den soğuma sebepleri12
- erkekler götünüze değil yaptığınız pastaya bakar15
- arkadaşlar sizce bu yüzük nasıl15
- beni özlediniz mi doğru söyleyin15
- eloande ile evlenip sözlüğü huzura kavuşturmak8
- uludağ sözlükte yazmanın hiçbir anlamı olmaması24
- sözlüğe kız getirmek10
- bir erkeği cezbeden şeyler11
- fazla mastürbasyon yapan erkek9
- kimsenin okumadığı sözlükte yazar olmak11
- niyetin ciddi mi klişesi12
- uludağ sözlük kapatılacak11
- icardi1905'in sözlüğü bozması20
- karşı cinsi tavlamak için ne yaparsınız15
- libido düşmesi13
- 45 yaş üstü kadınların muşmulaya dönmesi10
- kızların yedek listesi9
- cami tuvaletinin paralı olması14
- evlilik yaşı kaç olmalıdır12
entry'ler (4158)
trt tabii'de yayınlanan çok kötü komedi dizisi.
bir komedi ne kadar kötü olabilirse o kadar kötü.
bir komedi ne kadar kötü olabilirse o kadar kötü.
yarısı propaganda, yarısı dini islami içerikler, az miktarda kötü ve vasati komedi var.
osman kavala'yı anlatan trt tabii dizisi.
https://www.youtube.com/watch?v=etcTUmUUWDk
pek anlamadım bir şey, ilk bölüm karışık. ayrıca çok fazla devamlılık hatası var.
https://www.youtube.com/watch?v=etcTUmUUWDk
pek anlamadım bir şey, ilk bölüm karışık. ayrıca çok fazla devamlılık hatası var.
disney plus türkiye korkunç zarar ettiği için abd tüm alımları durdurmuş.
saçma sapan bir dizi. netflix'in yerli dizi ve yerli film kalitesi yerlerde.
ismi, hikayesi, oyuncuları her şeyi ile faul olan dizi.
uyarlama bir dizi. öyle bir derdi olduğunu sanmam.
fakat dizi de çok absürt tesadüfler var. tüm marmara'da herkes birbirinin akrabası çıktı. saçma.
fakat dizi de çok absürt tesadüfler var. tüm marmara'da herkes birbirinin akrabası çıktı. saçma.
yaptığı saçma hamleyle hdp'ye masada yer açtı. gerçekten hayallerimizi yıktı.
ayrıldığında kararının ardında dursaydı bu süreçte en güçlü kendisi çıkacaktı şimdi en zayıf halka oldu.
ayrıldığında kararının ardında dursaydı bu süreçte en güçlü kendisi çıkacaktı şimdi en zayıf halka oldu.
milyonların umudu.
dizisi çok cringe olmuş. kitabı daha düzgündü, ortada kitap olmasa bu kadar varoş senaryoyu sırma yanık ve benzerleri de sıfırdan yazardı.
kitabın yazarı iclal aydın da işin içinde ama müdahil olamıyor sanırım. ya da memnun.
kitabın yazarı iclal aydın da işin içinde ama müdahil olamıyor sanırım. ya da memnun.
tamamen yüksek riskler üzerine kurulu hikayesi ve hikaye akışına rağmen yayınlandığı yıllarda sadece abd'yi değil tüm dünyayı etkisi altına alan bir dizidir.
bu risklerin ve risklerin aslında nasıl karşılığı olduğunu irdeleyelim.
--spoiler--
- dizinin tek ana karakteri var o da tony soprano, ailesi de dahil herkes yan karakter. dizide yan hikaye yok bu yüzden. olaylar ve karakterlerin tamamı tony ile ilgilidir. yani aslında dizinin adı sopranolar ama aslında tony soprano olmalı. çünkü akış tamamen tony il alakalı.
- bölümleri ya da sezonları klasik giriş - gelişme - sonuç olarak kurgulanmamış. tony soprano adında bir adam var ve onun başına gelenleri, içsel çatışmalarını, dışsal çatışmalarını ve travmalarını izliyoruz. klasik drama kurgu seyirciyi daha çabuk içine alır ama burada tam tersi yapılmasına rağmen seyirci daha çok karaktere ve dolayısıyla diziye bağlanmış.
- baş karakter tony iyi olsun diye kasılmamış. özellikle bizim suç dramalarında kötü adamlarımız ailelerine ya da devlete karşı iyi olur. bu dizi de bu yok, soprano gerektiğinde ailesine de ayarı veriyor. hatta kaza yaptıklarında yaralı olan yeğeniyle çok uğraşmamak için hazır yaralanmışken hemen oracıkta nefesini kesip boğuyor.
- dizi çok maskülen olmasına rağmen bir erkeğin hayatında kadınların ne kadar belirleyici olduğunu ortaya koyuyor. tony'nin annesi, kızı, eşi, kız kardeşi ve metresi tony'nin hayati kararlar vermesinde çok etkililer.
- anne her kültürde kutsanır. burada ise tam tersi. livia soprano tam bir şeytan. ama masumu oynuyor, yaşlanan her kadın gibi git gide bencilleşiyor, tabi fıtratında şeytanlık olunca bu kayınbiraderini maniple edip oğlunu öldürtmeye kadar gidiyor. bu kadın zaten ne doğursa tony soprano olurdu.
- dizideki en önemli hususlardan biri ise mafya gruplarının ne işle uğraştıklarının anlaşılması. genelde çok anlaşılmaz, silahlı ve takım elbiseli bir kaç adamla gezen herkes mafya olarak resmedilir. burada ise parayı nasıl kazandıkları, akladıkları her şey detayıyla verilmiş.
- ekipteki eşlerin hepsi kocalarının kendilerini aldattığını biliyor. fakat yakalanmadıkları sürece kimse ses çıkartmıyor. bunun ahlaki terazisini kurmuyorlar. o hayatın kuralları öyle ve öyle davranıyorlar.
--spoiler--
bu risklerin ve risklerin aslında nasıl karşılığı olduğunu irdeleyelim.
--spoiler--
- dizinin tek ana karakteri var o da tony soprano, ailesi de dahil herkes yan karakter. dizide yan hikaye yok bu yüzden. olaylar ve karakterlerin tamamı tony ile ilgilidir. yani aslında dizinin adı sopranolar ama aslında tony soprano olmalı. çünkü akış tamamen tony il alakalı.
- bölümleri ya da sezonları klasik giriş - gelişme - sonuç olarak kurgulanmamış. tony soprano adında bir adam var ve onun başına gelenleri, içsel çatışmalarını, dışsal çatışmalarını ve travmalarını izliyoruz. klasik drama kurgu seyirciyi daha çabuk içine alır ama burada tam tersi yapılmasına rağmen seyirci daha çok karaktere ve dolayısıyla diziye bağlanmış.
- baş karakter tony iyi olsun diye kasılmamış. özellikle bizim suç dramalarında kötü adamlarımız ailelerine ya da devlete karşı iyi olur. bu dizi de bu yok, soprano gerektiğinde ailesine de ayarı veriyor. hatta kaza yaptıklarında yaralı olan yeğeniyle çok uğraşmamak için hazır yaralanmışken hemen oracıkta nefesini kesip boğuyor.
- dizi çok maskülen olmasına rağmen bir erkeğin hayatında kadınların ne kadar belirleyici olduğunu ortaya koyuyor. tony'nin annesi, kızı, eşi, kız kardeşi ve metresi tony'nin hayati kararlar vermesinde çok etkililer.
- anne her kültürde kutsanır. burada ise tam tersi. livia soprano tam bir şeytan. ama masumu oynuyor, yaşlanan her kadın gibi git gide bencilleşiyor, tabi fıtratında şeytanlık olunca bu kayınbiraderini maniple edip oğlunu öldürtmeye kadar gidiyor. bu kadın zaten ne doğursa tony soprano olurdu.
- dizideki en önemli hususlardan biri ise mafya gruplarının ne işle uğraştıklarının anlaşılması. genelde çok anlaşılmaz, silahlı ve takım elbiseli bir kaç adamla gezen herkes mafya olarak resmedilir. burada ise parayı nasıl kazandıkları, akladıkları her şey detayıyla verilmiş.
- ekipteki eşlerin hepsi kocalarının kendilerini aldattığını biliyor. fakat yakalanmadıkları sürece kimse ses çıkartmıyor. bunun ahlaki terazisini kurmuyorlar. o hayatın kuralları öyle ve öyle davranıyorlar.
--spoiler--
geniş yetkileri yoktur. ama suçlu tespit etme, müdahale etme gibi yetenekleri emsallerinden üstündür.
en az ilki kadar iyi. bu seri hiç bitmemeli.
bir kaç defa oha dedirtecek efekt var. oha dedik. yine duygu ve hikaye matematiği vasat. ama inceden bir sinema filmi izledim tadı oluyor. paranın hakkını buradan alıyorsunuz.
şiddet pornosu. sahneleri korku filmi gibi. kadına şiddeti baya keyfe dönüştürmüşler, çok abartmışlar. 13 artı alması mucize.
her şeyden önce çok kötü yazılmış.
atmosfer yedirilememiş, karakterler inandırıcı değil, diyaloglar sanki dublaj gibi çok yapay vs...
efekt yapabildikleri için dizi yapmışlar. beni sarmadı.
atmosfer yedirilememiş, karakterler inandırıcı değil, diyaloglar sanki dublaj gibi çok yapay vs...
efekt yapabildikleri için dizi yapmışlar. beni sarmadı.
maalesef türkiye'de görülen acı olay. bu tip dizileri ya da filmleri yazmak kolay. dünyanın en kolay şeyi, okuma yazma bilen her 10 kişiden 7'si bunu başarabilir.
bu dizileri ya da filmleri yazanlar genellikle kendilerini 'biz var olan bir şeyi gösteriyoruz, bu olaya dikkat çekmek için yazıyoruz' diye savunuyorlar.
hayır öyle değil, dediğim gibi yazması kolay satması kolay olduğu için yapıyorsunuz. arap ülkeleri de hemen alıyor. avrupa almıyor ama, almıyor yayınlamıyor, 1-2 kere denediler çok sert tepkiler geldi ve alımları sonlandırdı.
ha diyeceksiniz ki yabancılar kadına şiddet dizileri filmleri yapmıyor mu? yapıyor tabi ama korku kategorisine koyarak, yani +18.
bizim drama, biyografi olarak adlandırdığımız içerikleri yabancılar korku klasmanına koyuyor.
erkekler kadınların tecavüz edildiği, elinin ayağının dal gibi kırıldığı dizileri filmleri izledikten sonra bundan ders almıyorlar, aksine bilinçaltına işliyor ve uygun zamanda ortaya çıkartıyor. film ve dizilerin etkisi bu şekildedir. kadına şiddetin çok fazla resmedilmesi kadına şiddeti azaltmaz, aksine bilinçaltına işler. güçlü kadınların dahi kocalarından işkence görüp ses çıkaramadığına şahit oluyoruz. artık yeter.
o yüzden rtük ve aile bakanlığı buna bir son vermeli. çaresiz kadınlara işkence edilen dizilere ve filmlere +18 ibaresi koyulmalı ve türü korku olarak anons edilmeli.
bu dizileri ya da filmleri yazanlar genellikle kendilerini 'biz var olan bir şeyi gösteriyoruz, bu olaya dikkat çekmek için yazıyoruz' diye savunuyorlar.
hayır öyle değil, dediğim gibi yazması kolay satması kolay olduğu için yapıyorsunuz. arap ülkeleri de hemen alıyor. avrupa almıyor ama, almıyor yayınlamıyor, 1-2 kere denediler çok sert tepkiler geldi ve alımları sonlandırdı.
ha diyeceksiniz ki yabancılar kadına şiddet dizileri filmleri yapmıyor mu? yapıyor tabi ama korku kategorisine koyarak, yani +18.
bizim drama, biyografi olarak adlandırdığımız içerikleri yabancılar korku klasmanına koyuyor.
erkekler kadınların tecavüz edildiği, elinin ayağının dal gibi kırıldığı dizileri filmleri izledikten sonra bundan ders almıyorlar, aksine bilinçaltına işliyor ve uygun zamanda ortaya çıkartıyor. film ve dizilerin etkisi bu şekildedir. kadına şiddetin çok fazla resmedilmesi kadına şiddeti azaltmaz, aksine bilinçaltına işler. güçlü kadınların dahi kocalarından işkence görüp ses çıkaramadığına şahit oluyoruz. artık yeter.
o yüzden rtük ve aile bakanlığı buna bir son vermeli. çaresiz kadınlara işkence edilen dizilere ve filmlere +18 ibaresi koyulmalı ve türü korku olarak anons edilmeli.
yer yer eğlenceli yer yer bayık bir film. işiniz yoksa çok kitlenmeden izlenebilir.
beklentinin altında kalan film. ana fikri sakat.
işte bu sefer efsane olmuş, çok iyi olmuş. uçmuş.