Askeri öğretmen okulu. 1875'te açıldı. Askeri idadilere koşut (paralel) bir öğretim programı vardı. Rüşdiye ile beş yıllıktı. Bitirenler 2-4 yıllık yüksek bölümü de tamamlayıp askeri öğretmen adayı olurlardı.
#osmanlıimparatorluğu
#osmanli
#okul
1876'da açılan askeri kâtip okulu. Ordudaki yazman sınıfına eleman yetiştirmeyi amaçlayan okula rüşdiye mezunları alınıyor ve üç yıllık bir öğretime tabi tutuluyorlardı.
#osmanlıimparatorluğu
#osmanli
#okul