nobel ödüllü yazar. ister bunu siyasi sebeplerle ister iyi bir romancı olduğu için almış olsun sonuçta bu aldığı gerçeğini değiştirmez, ki ben bu ödüllerde romancılığının önde olduğunu düşünmekteyim. ayrıca hiç bir yazar doğru söylemek zorunda ve ya milliyetçi olmak zorunda da değildir. onu kınamak ve ya hakaret etmek "ki ailesine varana kadar hakaretler yapılmaktadır" iyi bir tutum değildir. o ödülü bir yabancının almasına daha çok sevinecek insanlar şimdilerde geçmiş dönemlerde almış olmasını istedikleri nazım hikmet'i hapse atmamışlar mıydı? ülkeden gönderilmesini sevinçle karşılamamışlar mıydı? şimdi ne oldu da yüreklerine bastılar. çünkü o dönemlerde tehlike olarak görülen komünizm artık büyük tehlike olmaktan çıkmıştır. yeniden komünizm hareketleri baş gösterse ilk yasaklanacak kitaplar yine nobel alsın denilen nazım hikmet'in yaşar kemal'in kitapları olacak. bu durumdan 50 yıl sona ermeni meselesiydi kürt meselesiydi tartışmaları bittiğinde böyle bir tehdit ortadan kalktığında sanıyor musunuz ki herkes orhan pamuk şöyle demişti, böyle demişti diyecek. bizim de nobel ödüllü yazarımız var diyecek. tarih ne damat feritleri, enver paşaları, adnan menderesleri affetmiştir. belki hiç bir zaman türk halkının çoğunluğunun sevdiği bir insan olmayacak, hatta sevilen biri olarakta ölmeyecek ama ileri de arkasından güzel şeyler söylenecek bir insandır. roman biraz da bu değil midir? öldükten sonra senden geriye kalanlar. ama diğer yazarlardan bir farkla üzerinde nobel ödüllü yazar yazısıyla kalacaktır.