beşiktaş

entry19538 galeri ses2
    2778.
  1. can sıkıntısından bi beşiktaş çözümlemesi daha yapayım bu ve geçen seneki temel sorunlar üzerine.

    beşiktaş kadro yapısı itibariyle 1 tane çok hem de çok büyük sorun var. geçen sene yaşanan gol kabızlığı ve dolaylı olarak kaybedilen şampiyonluk ünvanı, bu sene özellikle son haftalarda yaşanan gol kabızlığı ve sonucunda gelen 4 seri mağlubiyetin temelinde yatan ana sorun kadronun niteliklerindedir.

    özellikle q7 transferine bu yüzden çok sevinmiştim. takımın skor yüküne büyük ferahlık getirecekti (ki kesinlikle getirmişti de).

    süper ligde şampiyonluğa oynayan bir takım sezon toplamında kupa ve lig dahil ortalama 65-80 civarı gol atmak zorunda. eğer başarı istiyorsa bu seviyeye çıkmaya mecbur.
    70 golü baz aldığımızı düşünelim. bir takımın sezon boyu 70 gol atabilmesi için bir kaç seçeneğin var;
    -elinde gol kralı olacak olan ve totalde 30 civarı gol atan bir forvetin olacak. bu oyuncu zaten takımın skor yükünün 100de 40 civarını tek başına üstlenmiş oluyor. kalan 40 golü ise mutlak surette takımın diğer forvetleri (second striker ya da yedek santraforlar) azaltmak zorunda. eğer o da yoksa bu 40 gollük ağır yükü takım ortasahası veya kanatları üstlenmeye mecbur.
    -eğer elinde gol kralı olacak kapasitede yani sezonluk 30 gol civarı gol atabilen bir oyuncun yok ise o zaman işin çok daha boka sarıyor. gol yükünün büyük kısmını ortasah, kanat hata defans oyuncularına dağıtmalısın.

    işin matematiği çok açık ve net. takımının defansı, kanatları, ortasahası gol atmıyorsa, takımının forvetlerinin bir kısmı formsuzsa, tek bir oyuncuna 50-60 gol atma görevi kalırki dünya üzerinde herhangi bir oyuncunun bunu kaldırabilmesi olanaksız (belki cristiano ronaldo, messi, luis suarez vs).

    şimdi önce rakipleri kısaca inceleyelim,
    geçen seneki fenerbahçeden başlayalım; o çok sövülen guiza yaklaşık (entrydeki hiçbir gol istatistiğim kesin rakamlara sahip değildir, 1-2 gol hatası olabilir) 15 gol atmış geçen sezon. 2nci golcü semih ise 7 golü üstlenmiş. forvetlerde durum bu. fakat fenerde başka bir durum var ayırtedici. o da alex. tam 18 gol ile takımın skor yükünü üstlenmiş. sezon boyunca tam 17 farklı futbolcu gol kaydetmiş. özer, dos santos ve mehmet topuz yardımcı golcüler olarak 4-5 civarı gol atmışlar. defansdaki lugano bile skor yükünden 5 golü üstlenmiş.

    geçen sene ki bir diğer rakip (beşiktaşın tabloda üzerindeki), galatasaraya bakıyoruz hemen;
    bi kere forvette milan baroş ile nonda skor yükünü harika bir şekilde üstlenmiş. her ikisininde 13 er golü var. orta sahada ise arda ile harry kewell takımın sezon boyunca tam 23 golünü beraber kaydetmişler. elano 6, keita ise 7 gol yazmış. tam 16 farklı futbolcunun golü var.

    hemen bursaya bakalım çok kısa;
    tam 14 farklı futbolcunun golü var. kaleci bile 5 gol atmış. defans oyuncuları sezon boyunca toplam 10 gol atmışlar ki bu çok ciddi bir rakam (kaleci dahil 15). ortasaha da ozan, batalla ve volkan tam 24 gol atmışlar. 2 forvet turgay ve sercan ise skor yükünün 17 sini yüklenmişler. yani bursa takımı kalecisinden forvetine kadar neredeyse eşit oranda gol yükünü dağıtmış durumda. takımda hemen hemen herkes gol atabiliyor.

    beşiktaşda ise durum vahim. hatta berbat ötesi;
    10 gol barajını aşabilen tek oyuncu 14 gollü bobo. takımın bütün yükü boboya yıkılmış durumda. diğer 3 forvetin toplam golü 14. takımın geri kalanında 2 golden fazla atabilmiş sadece 2 oyuncu var. 5 gollü tello ve 3 gollü ekrem dağ.

    işte beşiktaşın özeti ve en ciddi sorunu bu.

    şampiyon olunan sezon beşiktaşın gol yükünün nasıl dağıldığına bakalım hemen;
    bobo, holosko ve nobreden oluşan 3lü forvet hatta tamı tamına 48 gol atmış. bu fantastik bir rakam. bu kadar muhtelem forvet hattın varsa zaten şampiyon olmaman imkansız. bitmedi. takımın geri kalanına bakıyoruz; tello ve delgado 8 er golle geriden muhteşem bir destek vermiş. serdar özkan, zapo ve yusuf şimşek ise toplamda 12 gollük katkı yapıyor. işte sana şampiyonluğun formülü.

    bu sezona gelelim;

    lider bursada goller yine baya bi eşit dağılmış durumda. bütün takım gol atıyor. turgay, sercan ikilisi hala formda. defansda ömer hala sürekli skor katkısı yapıyor. orta sahada ergiç skoru takviyeliyor.

    fenerde; guizanın yerine niang skor yükünü almış durumda. ortasahadaki alex her zaman ki gibi takımın en skorerlerinden. diğer forvet semih de çok verimli. stoper olan lugano tam 3 gol atmış. emre de buna dahil olmuş durumda.

    trabzonda;
    takımda hemen herkes gol atabiliyor. umut, yattara, teofilo ve jajadan oluşan forvet hattı daha şimdiden 13 golü atmışlar. burak, alanzinho ve selçuk inan geriden skor takviyesi yapıyor sürekli.

    gelelim beşiktaşa;
    beşiktaşda gol atabilen sadece 7 oyuncu var. bobo 8 golle açık ara önde. nihat kazmasının golü bile yok. kalan 2 forvetin sadece ve sadece 4 golü var. hadi forvet formsuz. tamam olabilir. bu durumda diğer takımlarda ortasahadan takviye geliyor gösterdiğim üzere. peki beşiktaşda bu var mı? takımın geri kalanında ernst guti 2 şer, toraman ile q7 1er gol atmış. ee doğal olarak böyle bir takımın maç kazanma ihtimali yok. evet yok. forvetleri bu kadar formsuz olan, forvet hattında nihat gibi ultra berbat verimsiz ve zararlı bir futbolcusu olan takım gol falan atamaz. maç da kazanamaz. bunun üzerine kaleci yumurtlamaları eklenince bu kötü durum geldi.

    takımı inceliyorum;
    forvette nihatın gol atma becerisi yok. baştan zaten bi kayıp var.
    diger forvetler holosko ile nobre aşırı formsuz. nadiren gol atıyorlar. onlarda genelde takımında maçdaki 3üncü, 5inci golleri oluyor.
    geride q7 skor yükünü harika üstlenmişti ve o periyotta zaten her maçı kazanıyorduk. q7 gitti ve takımda geriden skor katkısı kalmadı. takım gol atamaz hale geldi.
    bu periyotta ernst biraz gol atmaya çalıştı ama o da sık sık gol atabilen bir oyuncu kesinlikle degil.
    necip harika oynuyor ama henüz gol atabilen bir oyuncu degil. o şekilde de oynamıyor hala.
    kanatlara bakıyoruz kimse yok gol atabilecek. ibrahim üzülmezin kariyerinde 10 gol var sadece. hilbert desen defansdan çıkıp hücuma gelemiyor bile.
    finkin gol atma yetenegi yok (bi fb ye yazdı işte), defansda bir tek zaponun gol atma becerisi yüksek. o da atıyor zaten arada. ibo ile sivok da gol atabiliyordu ama sivok zaten yok. ibo da stoperden çıkmaya korkuyor bu aralar.

    sonuç olara beşiktaşda forvette 4 oyuncu hariç gol atabilme yetenegine sahip sadece ve sadece 3 ortasaha oyuncusu var. bunlardan ekrem dağ sakat. guti ile q7 de bir süredir yok. ve sonuç ortada. alınan skorlar ortada.

    bu oyuncular takımdayken alınan galibiyetlerde ortada.
    2008 de şampiyon olunurken forvetteki holosko ve nobre çok formdaydı. bu sene ise onlar da sürünüyor.

    bu takımın şuan gol atabilen tek bir oyuncusu var. o da bobo.

    bu yüzden maç kazamıyoruz.

    yapılacaklar nedir?

    guti ile q7 ve ayrıca ekrem dağı beklemekden başka bir şansımz yok.

    fatih tekke tekrar form tuttuğunda skor yüküne katkı yapmaya başlarsa beşiktaş oldukça rahatlayacaktır. nihatın tamamen a2 takımına yollanması lazım. bu kadar verimsiz bir forvet puan kayıplarında baş sorumlulardan oluyor.

    ancak beşiktaşın yeni sezonda gol atabilecek oyuncular alması lazım. bek transferi yaparken bile gol atabilecek kapasitede adamlar almamız gerekiyor.
    alttan gelen necip ile onura skora katkı anlamında ciddi görevler vermek lazım. ayrıca bu yönde eğitmekde şart.

    ve mutlaka ama mutlaka kanatların birine gol atabilecek bir oyuncu gerekiyor. gol atamayan kanat oyuncusu olmaz. q7 tek başına bu yükü kaldıramaz. kanatların birine daha q7 gibi skor katkısı yapan bir kanat almamız elzem. nihatı postalayıp gol atabilen bir forvet almamız da gerekiyor kesinlikle.

    gerisi schustere kalmış. ben schusterden çok memnunum. eldeki malzemeden en iyi sonucu çıkarıyor. gol atabilecek bir tek bobo varsa schusterin yapacagı çok bir şey yok.
    4 ...