benim düne kadar şahsi kanaatim beşiktaş'ın favori olduğu yönündeydi. bu kanaatimin oluşmasında birçok faktör vardı tabi. mesela psikolojik etkenler, mesela form durumları, mesela teknik adamların farkları, mesela maçın kaderini etkileyebilecek adam sayısı, mesela takım içindeki huzur durumu vs vs.
ancak ferrari'siz beşiktaş'ın defans göbeğinin toraman-zapo şeklinde olacağını düşünerek bir beşiktaşlı olarak karamsarlığa kapılmamak elde değil ne yazık ki. bunun için de haksız sayılmam sanırım. toraman ve zapo gibi iki ne yapacağı belli olmayan, liderlik vasfı olmayan, savruk oynayan bir ikiliyle defans göbeği oluşturmak durumunda kalırsan, fenerbahçe maçı gibi stresli ve ne olacağı belli olmayan bir maçta şüphesiz ki şansın azalır. üstelik schuster'in defansı ileride kurmak gibi, ofsayt tuzağını mümkün olduğunca çok uygulamak gibi bir taktiksel sistemi varken durum iyice karamsar gözüküyor beşiktaş için.
ferrari belki yavaştı ama tecrübesiyle, bilgisiyle defansı toparlayan adamdı, kritik müdahalelerin tümünde o vardı, duran toplarda bile olumlu etkisi vardı.
her ne kadar bütün etkenler beşiktaş'ı gösteriyorsa da bence ferrari'nin oynaması veya oynamaması bu maçta birçok şeyi etkileyecektir. ferrari oynarsa iddia ediyorum beşiktaş bir şekilde kazanır bu maçı. ferrari oynamazsa kesin fenerbahçe kazanır diyemem ama fenerbahçe'nin kazanma şansı artacaktır.
tabi maçta ferrari hariç birçok faktör de var. mesela fenerbahçe ilk yarıda gol bulamadı, ikinci yarı 0-0 başladı diyelim. saraçoğlu'ndaki kasvetli, baskılı havayı düşünebiliyor musunuz? olay bu şekilde gelişirse beşiktaş'ın ikinci yarıdaki performansı ile bir şekilde maçı kazanacağını düşünüyorum.