bir insanın sanatçı olabilmesi için sanat iradesi ve sanat kaygısı dışında başka kaygılar güdmemesi gereklidir. aksi takdirde yapılan iş sanat yapan da sanatçı olmaz. iyi bir tasarımcı yorumcu yada maddi kültür varlığı olur.
hiç unutmuyorum bir gün sezen aksu nun bir röportajını izlemiştim. röportajda spiker nasıl bu kadar iyi besteler yapıyorsunuz diye sormuştu. sezen aksu da işim bu demişti. evet bu bir iştir. sanatını icra eder başka şeyleri düşünmez. topluma örnek olmaz. yol yön gösterici değildir olamaz. sezen aksu bunun bilincindeydi ve harika bir cevap vermişti. işini iyi yapıyordu.
artık işini iyi yapmıyor. hatta kötü yapıyor. artık eskisi gibi değil. artık bu işi sanat kaygısı güderek değil başka kaygılar güderek yapıyor.
siyaset kaygısı güdüyor mesela. bu kaygıyı da iyi bir siyasetçi yada siyasi bilimler okumuş bitirmiş akademik biri olarak ta yapmıyor.
durum böyleyken sezen aksu ya sanatçı diyememekle beraber müsvedde dememizin sebebi ise de aynı hazırlık aşamasında kalıp çöpe atılan bir eskiz kağıdına benzemesi.
kalitesini yitirmesi konusuna gelince. nereden tutarsanız tutun elle tutulacak bir tarafının kalmaması.
evet evet benziyor.
şimdi kalitesini yitirmiş sanatçı müsveddesidir dediğimde bunu tamamen siyasi şeylerle bağdaştırıp evet propagandası yapan sözde akıllı yazar arkadaşlarımız neden böyle bir entry girdiğimi zannedersem şimdi daha iyi anlayabilirler.