yaklaşık 20 senedir çekmek istediği, kafasında kurduğu, salt oyuncuları seçmek için bile aylarca kafa patlattığı bir filmdir.
hep söylüyorum, tarantino sineması bir tür sinemasıdır artık. eğer ki tarantino'nun sinema anlayışından, filmlerinde yarattığı karanlık atmosferinden, sonsuz hissi veren diyalog sahnelerinden, her filmde gözümüze sokulan fetişlerinden, ustalarına saygı niteliğinde yaptığı göndermelerden hoşlanmıyor iseniz, yahut daha önce bir tarantino filmi izleyip de hoşlanmamış iseniz, bundan sonra zahmet edip de tarantino filmi izlemeye kalkmayın artık.
en basiti, eğer izlemediyseniz gidin kill bill serisini ya da pulp fiction'ı bulun izleyin bir yerlerden. bu ikisi, sinemasının ulaştığı üst noktalardandır. bunları beğenmediyseniz, içinize sinmediyse kalkıp da inglorious bastards'ı hiç izlemeyin zaten. zamanınıza yazık.