cnn international'ın futbol editörlerinden james montague,
"amerikalılar futbolu neden sevmez" isimli köşe yazısında,
Beşiktaş ile ilgili çok ilginç bir olayı kaleme aldı.
montague, abd milli futbol takımı'nın eski oyuncuları,
eski kaptanları, yöneticileri ve taraftarıyla konuşmalarını
derlediği yazısında, amerikalıların futbolu sevmememe nedenleri
arasında, geçmişteki çok ilginç bir olaya değindi.
işte ünlü gazetecinin abd milli takımı kaptanı walter bahr ile
yaptığı söyleşiden bir bölüm:
"o yıllar philadelphia nationals takımında oynuyordum. st. louis'de
beşiktaş ile bir maç yaptık. 2. dünya savaşı'ndan çıkmıştık ve
kendimize çok güveniyorduk. amerikalıların, dünyanın en iyi askerleri
ve sporcuları olduğuna inanıyorduk. fakat Beşiktaş bizi 5-0 yendi.
herkes o kadar büyük hayal kırıklığına uğradı ki adeta şok olduk. bu
sonucu asla beklemiyorduk. o günden sonra adeta futboldan soğuduk."