sadece finali kalan dizi.
üzülecez baylar, bayanlar. hemde çok üzülecez. tarihi zamanlar yaşıyoruz tadını çıkartmak gerek. bir devrin bittiği ana çok az kaldı. lost fanatiği olarak acaba başka hangi dizi böyle uzun süre bağımlılık yapacak şekilde istemeye istemeye bile olsa teori üretmemi sağlayacak üstüne kafa patlatacak diye kaygılanıyorum. bizden biri olmuştu be lost. valla diyom. iyice benimsemiştik. artık finale geldik. hangi bölümü izlesen hemen arkasında kafanda sonuna dair "şuradan şöyle buradan böyle olur" diye düşünceler geçiyordu. yalan mı? yemeyelim birbirimizi.
tabi bunun için senarist uzaylılara harbiden canı gönülden tebrik etmek gerek. çünkü olay şu; final sezonu çekildikten sonra sunuldu. yani haftalık çekip sunulmadı. hatta baya bi ucundan sonundan kırpıldı. buna karşın birçok soruyu yanıtladılar. hepsini geçtim "karadumansın neden yürüyorsun, neden denizi uçarak geçmiyorsun" gibisinden geyik soruları bile cevapladılar ve bunları yaparken cevaplarını 5-6 ay önce sezonu bölümlerini çekerek yaptılar. adamlar flashforward olmuşlar. yani interneti haftalık takip ederek değil, veyahutta sözlük gibi birşeyleri varsa onları takip ederek haftalık cevap vermediler. bir bakıma kendi gündemlerini yapıp onlar içinde takip ettirmeyi başardılar. gerçekten helal olsun.
--spoiler teori--
şimdi gelelim teori diğer kısımlara. final bölümü geldi halen teori diyorum bende. haklısınız mallık benim bu yaptığım ama daha önce yazdığım teori tutacak gibime geliyor. (#7809801) yazıda bahsettiğim desmond'ın paralel evrene bilinçli gitmesi kısmı. tutmasaca canı sağolsun.
karadumanın richart alpert'a aktığı sahnede zıplamadım değil. birden "o ne lan" dedim resmen. fakat richart abimize öyle basit ölüm yakışmaz. son bölümde karşımızda olabilir gibime gelir.
şimdi geldik işin janjanlı kısmına. jack yeni jacop oldu değil mi? bence olmadı. çünkü ben halen o içilen şarabın etkili olduğunu düşünüyorum. okunmuş şarapla oluyor o olay. o halde niye öyle bişey yaptı jacop? çünkü gazlamak amacıyla. çünkü hiç inanmayan jack iyiden iyiye inanmıştık birşey uğruna geldiğine. hal böyleyken jacop belki bir ihtimal diyerek gazladı jack'i ve yeni reis sensin demeye kalmada jack atladı "ben reis olurum" diye. biz bunu çok gördük lostta. sağ gösterip sol vurma olayını. 6. sezon başında adanın sular altında olduğunu gördük. jack'in reisliği ya gazlanmış bir şekilde -ki bence öyle- ya da beceriksizliğinden 2 bölümlük sürecek reislik. o Ada batacak ki ya koruyamadığından yada yeni jacop olamadığındandır.
jack şimdiden uyardım seni sonra gelip bana deme "ama jacop bana içirmişti okuyup üfledi" diye. biliyoruz içirdi benimde babaannemde bana okuyup üfleyerek su içirmişti öss'den önce işe yaramadı jack.
--spoiler teori--
aklıma gelmişken şunu kimse inkar etmesin. ada da geçen bir olay var. "ada seni çağırdı, ada seni seçti" gibisinden adanın bir çekiciğinden bahsediliyor. Evet doğrudur efendim. Bu film ada da geçmesede newyork'un göbeğinde geçse yada somelide veyahutta sahra çölünde geçse bu kadar çekici ve etkin olurmuydu? bu kadar takip edilirmiydi? Evet adanın bi çekiciliği ve bağlayıcı gücü mutlaka var.
alles'in #8054059 yazısına tamamen katılmakla beraber ek olarak şunlarıda yazayım. şu saçma, bu uçuyor, uçuyor ama neden yürüyor vb. gibisinden bu diziyi takip edenlere şunu söyliyeyim ki... söyleyecek laf bulamadım ben daha ne diyeyim size. karaduman diye birşeyin olmasını problem etmiyorsunuz ki ilk sezondan beri mevcut, ama neden yürüyor diye sorgulayarak güyya bok atmış oluyorsunuz. Tema vakfının ısrarla dibini suladığı 6 yıldır dökülemeyen yaprak dökümünü izlemeye devam edin.
Birde en merakla beklediğim soru -cevaplanmış olabilir aklımdan çıkmıştır- Jacop nasıl adadan çıkmayı başarıp bizim elemanlara dokundu. Eğer cevaplandıysa birisi beni güncellerse sevinirim. Cevaplanmadıysa onuda öğreneceğimiz son bölümü izleyip yataklarımıza girelim.