--spoiler--
6x15 bölüm ile bir çok şeyi anlatmış dizidir. bu bölümde jacob ın çok saf bir karaktere sahip olduğunu anladık. bu da beni şaşırttı. bundan önceki bölümlerde ulan bu jacob ne uyanık adam bak olayları ne kadar önceden planlamış diyordum. ama bu bölümde hiçde öyle olmadığını gördüm. annesini öldüren kadının her dediğine inandı. belki de dizi içerisinde bir çelişki. diğer taraftan kadının koruduğu ışığın jacob ın koruyamadığını görüyorum. kadın kimseyi buraya sokma dedi ama jacob ikizini attı içine ordan da karaduman özgürlüğüne kavuştu. ölen ikiz kardeşin bedenine girdi(ikiz kardeşi ve sahte annesi kesin öldü. bölümün finalinde özellikle vurguladılar). aynen locke ın bedenine girdiği gibi.
bundan sonra jacob anladı yaptığı hatayı. ben bu karadumanı adada tutmalıyım diye düşündü ve onun mücadelesini verdi.
bölümden anladık ki iyi kötü insan yok.
benim düşüncem tamamen, güçleri olan ve iyi olan bir ada var ve insanların içine girebilen bir karaduman var.
widmore un amacının ne olduğunu merak ediyorum. zamanda yolculuk mı istiyor yoksa ölümsüzlük mü?
--spoiler--
finale doğru dizi tüm gizemi ve heyecanıyla devam ediyor.