aklımı iyice yitirmemi sağlayan dizi. şunun surasından birkaç bölüm kaldı artık kaderime razı bir şekilde izleyecem. teori düşündükçe bir sonraki bölümde daha derine batırıyor insanı.
--spoiler--
hani jacop dokununca insanlar ölmüyordu ya, yalanmış. galiba içilen şaraptan oluyor bu ölümsüzlük. slostun başından beri birde herkesin içemediği şarap mevzusu var. desmond ile kayınpederide şarabı içmiş olabilirler mi? hatta kayınpederi içemezsin sen bu şarabı demiştide desmond abimiz o şarabı adada içmişti. yada kayınpederi bunu bildiği için mi şarabı vermedi desmonda? dur lan. yoksa bu şarap?... hadi hayırlısı. richard alpert abimizde içti. ama aynı şarabı hurley ve charlie'de içmişti. bak karıştı ortalık.
onu bunu boşverdim bu yüzden. yalnız jacob'un kardeşi adadan çıkmaya çalıştığı halde çıkamazken jacob nasıl olduda adadan çıktı locke, sawyer, jack'e ve diğerlerine dokundu?
anlatıldığı halde unuttum mu acaba nasıl çıktığı? birisi beni güncellerse sevinirim.
hadi teorisiz geçmemeyim bu yazıyı da.
jacob kendi kardeşiyle savaşmıyor. kısaca olay şöyle;
annesinin içinde karaduman vardı. jacob'un kardeşi üvey anneyi öldürünce karaduman vücutsuz kaldı ve deliğine geri gitmiş oldu. ama jacop o an öfkeden kudurduğundan dolayı kardeşini aldı ışıklı değile götürdü. haliyle kafayı çarpıp ışıktan içeri girince karaduman gene kendisine girecek bir vücut buldu ve kardeşinin bedenince dirildi. jacop kardeşi ile değilde kardeşinin içindeki dumanla savaşır hale geldi ve
oyunun kurallarını jacop koydu. kendi oyununu oynuyor.
yalnız ince bir ayrıntı var bir yerde.
insanlarla yaşayan jacob'un kardeşi bir sözünde "insanlar kalleş, üçkağıtçı, çıkarcı, kinci vs." gibi bir tanımlamaya giriyor ve bu duyguları tatmış oluyor hiç yoktan. saftirik jacob ise nerden bilecek o duyguları bi anası bi kendisi arada sırada izlediği kardeşi var. jacobta hiçseyle muhabbeti yok öyle takılıyor adada tek başına. acaba kardeşi ışığın içine girdiğinde kardeşinin içinde bulunan bu duygular yüzünden mi karaduman doğmuş olabilir? olur olur neden olmasın.
haliyle siyah ve beyaz taşların seçimide bunu gösteriyor olabilir.
--spoiler--
abi birde şu saatten sonra pek bilimsellik aramaya gerek yok. herşey olacağına varır. yani her soru açıklanacak vs. gibisinden söyletiler vardı. "karaduman kim?" sorusunu bulduk ama "karaduman ne?" dediğimizde kalıveririz. yada jacop'un anası nereden geldi vs. dersek iyice çuvallarız. bilimsel olması için john locke çıkıpta "efendim, karaduman cinema 4d vb. program ile yaptığımız efekt siz bakmayın onun öyle yırtıcı olduğuna isteyince ağaçlar arasında tango yapıyor" diyecek hali yok! -gerçi dersede haksız sayılmaz göt gibi kalırız.-