senaristlerin izleyicileri mala bağladığı dizidir. ilk sezonlarda sürekli teoriler üreten, sonunu tahmin etmeye çalışan izleyicilerin büyük bir kısmı artık teori üretmeyi bırakmış sadece "nereye varacak acaba?" diye düşünüp diziyi izlemektedir, aksi halde kafayı yemek içten bile değildir. ne var ki yapımcı j.j.abrahamsın özel hayatındaki paralel evren ve kader tutkusu işine de etki etmiş ve yaptığı diğer dizilerde (fringe, flashforward) bunları görmüş olamamız itibari ile de lostun sonunda da bu paralel evren teoremi ve kader hakkındaki görüşler için kesin bir açıklama getirileceği düşünülmektedir. ve kişisel görüşüm dizinin finalinin yeni jakob ve back smoke'un bulunması ile bitecektir. bir nevi olayın başa sarılacağını düşünmekteyim yani, adadakilere ne olur hiç bir fikrim yok zaten üretmiyorum da, zira zaman-mekan kavramımı yitirmiş durumdayım.
son olarak ey senaristler! size sesleniyorum! tamam anladık ayrıntıları hazırlamakta üstünüze yok en birinci sizsiniz ama yeter artık yahu, bıkmadınız mı tam son anda kişinin birşey keşfettiğini gösterip bölümü bitirmekten.. 7 sülalenize küfür yağıyor benden söylemesi.