kötü insanlar gerçekten içlerinde kötülükle mi doğarlar yoksa yaşadıkları hayat mı onları kötü olmaya iter? bütün dizinin sonunda çıkarılacak ders*. yeni hayatlarında tekrardan önlerine seçim şansı geliyor hepsinin. 3-4 tanesini gördük bunların. kimi kötülük yapıyor tekrardan, kimisi de önceden yaptığını yapmayarak siyah giyen adamın tezini çürütüyor. yeni hayatında da kötülük yapanlar john locke* etrafında toplanmaya başladı. yeni hayatında geçmişte yaptıklarını yapmayanlar jacob'un etrafında toplanıyor. bu iki ada sakini grup arasında iyilik ve kötülüğün savaşıyla son bulacak bu uzun serüven. tabiki
(bkz: iyiler mutlaka kazanır)*
6.sezonda 5 sezonluk gizemi inançlara bağlamıştır senaristler. başka türlü de açıklayamazlardı o kadar bilinmeyeni zaten. jacob(tanrı), siyah giyen adam(şeytan) ve richard alpert(peygamber).
--spoiler-- jacob-Beni öldürmek için seni yollayan adam,tüm insanların bozuk olduğunu düşünüyor.Ona göre, günah işlemek doğalarında var. insanları buraya, onu yanıltmak için getiriyorum.Buraya geldiklerinde, geçmişlerinin bir önemi kalmıyor. richard-Benim gemimden önce, başkaları da mı geldi?
j- Evet, bir sürü.
r- Ne oldu onlara?
j- Hepsi öldü
r- Madem onlara buraya getirdin,
neden yardım etmedin?
j- Çünkü kendilerine yardım etmelerini istedim. Ben onlara söylemeden,doğru ve yanlışı ayırabilsinler istedim. Onları bir şey yapmaya zorlasam,anlamı kalmaz. Neden karışayım ki?
r- Sen karışmazsan, o karışır.
j- iş ister misin?
r- Ne? iş mi? Ne yapacağım?
j- Kısacası..eğer ben karışmak istemiyorsam, belki yerime sen yapabilirsin. Temsilcim olabilirsin. Adaya getirdiğim kişilerle aramdaki aracı olursun.
--spoiler--