türban denilen şey, bildiğiniz sarıktan başka bir şey değildir aslında, sihler* tarafından kullanılır. yabancı dillerde de turban* budur. bizim ülkemizi ele alırsak, başörtünün modern hali diyebiliriz. başörtüyle türban arasında * en büyük fark bağlama şekillerindedir. başörtü normal bir şekilde kafaya bağlanır, kafayı şekil itibariyle olduğu gibi belli eder. türbanda ise, saçlar genelde arkaya doğru oldukça çıkık bir şekilde toplanır ve maalesef alienvari bir görüntü oluşturur. aklıma gelen diğer bir fark; başörtü genelde daha sadedir, cafcaflı değildir. türban konusunda, ne yazık ki, bunun aksi geçerli; oldukça cırtlak renklere sahip ve gösterişlidir. *başörtünün amacının dikkat çekmeyi önlemek olduğunu varsayarsak, türbanın oldukça yanlış bir uygulama olduğunu söyleyebiliriz.
belirtmekte fayda var; ben burada "başörtü böyle olmalı, türban olmamalı" diye bir dayatma amacı gütmüyorum, tamamen şahsi fikirlerimdir. yazdıklarımın yanlış olduğunu düşünenler, benimle irtibata geçip, güzel bir dille anlatırlarsa hataları memnun olacağım. eksi oyu verip de öyle bırakmayın, anlatın.