izleyicisine saygısı olmayan, izleyicisini sosyal ortamlarda madara eden dizi.
şöyle anlatayım;
hani çok popüler bir diziyi hiç izlememişsinizdir; mesela kurtlar vadisi'nin ilk versiyonunu. bir gün merak edersiniz; ve o dizinin fanı, başladığından beri hiçbir bölümü kaçırmayan arkadaşınızla bir bölümünü izlemek istersiniz. diziyi izlerken aranızdaki diyalog çok dogaldır ki şu şekilde cereyan etmez mi? :
çömez: abi bu kim? neden böyle garip konusuyor?
fan: bu laz ziya. mafya babası. kızı da çakırın karısı.
çömez: çakır kim?
fan: çakır ilk sezonda polat'ı yanına ve korumasına alan genç mafya babası. ayrıca kumaranesi var..
çömez: hmmm...
(bir iki sahne sonra)...
fan: hassiktirr..
çömez: noldu ki? neden heyecanlandın ki polat'ın lafına?
fan: olum öyle deme, lafı baron'a soktu aslında; ikinci sezona gönderme vardı.
çömez: büyüksün abi...
oysaki lost'un 4 yıldır sıkı takipçisi bile olsanız, çok büyük bir fanı bile olsanız, diziyi hiç izlememiş bir arkadaşınız ile izlerken diyalog şu şekilde cereyan eder muhtemelen*:
çömez: abi bu genç cocuk kim?
fan: bilmem ki olum, daha önce hiç görmedim..(bir iki sahne sonra) hassiktir lan jack'in oğluymuş..
çömez: hmmm.. peki bu tapınaktaki adamlar jack'ten ne istiyorlar, bunlar dost mu düşman mı?
fan: bilmiyom olum, galiba dostlar, ama düşman da olabilirler.
çömez: hmmm...peki abi bu çekik gözlü claire denen hatunu tanıyorsa neden ondan çekiniyor?
fan: onu ne bileyim ya, gariba claire'e kötü bir şey olmuş..
çömez: abi sen 4 senedir ne izliyon allahaşkına? beni mi yiyon? ben bile senden çok şey anladım diziyi izlerken...!!!
velhasıl 4 yıldır hiçbir bölümünü kaçırmamış olsanız bile, çömez arkadaşınıza hava attıramayan dizidir, zira hala anlamamışsınızdır ne olup bittiğini. ondan bile az şey bilirsiniz, kafanız karışıktır...