pro evolution soccer 2010

entry523 galeri
    360.
  1. pes 2009 mantalitesiyle oynanmaması gereken oyundur.

    kısacık bir tanım belirttikten sonra biraz oyunun katettiği yolu inceleyelim.

    1- bu oyun gerçeğe yaklaşma sürecinde iyi yol almış oyundur. diğer pesler gibi at yarışı kıvamında koş allah koş mantığı çok işe yaramaz. hani yaramaz dediğim kanat organizaysonları her zamanki gibi etkili bir hücum şekli ama bu denli gerçekçi paslaşma timingi olan bir oyunu (ki internet üzerinde paslaşma algılarına atılan b*klar almış başını gitmiş.) ezberci kanat zihniyetiyle oynamak oyunu köreltiyor. klasik 4-1-2-3 taktiğini dahada klasikleştirip ileri 3lüyü kanatlara yayıyorum alışkanlığınızı pes 2009'da bırakmanızı tavsiye ederim çünkü karşınızdaki kötü oyuncu olsa bile yada sadece x(pas) kabiliyeti olan bir adam olsa bile sizi yenebilir. yenemese bile oyunu ben oynadım övüncünde haklı hale gelebilir.

    2- yukarıdaki parantez içine sıkıştırdığım pas atma algısı çok gerçekçi ve oyunun belkide en ilerleyen yönü. yahu eskiden arkan dönükmüş, 270 derece açın varmış önemsemez anında oyunu kurardınız ama bu oyun buna izin vermiyor hatta sık pas yapıp oyunu yıkma becerisini bile top ayağa gelmeden kurmanız gerekiyor. bravo... önemli bir belirtme yapmak gerekirse bu algı süresi defans yaparkende geçerli. yani karşı takımın ara pasını çabuk hissetmeniz ve önlem almanız gerekiyor çünkü oyuncu değiştirip topun gideceği yere hamle yapmanız ciddi bir zaman.

    3- penaltılar da yazı tura atma kıvamından çıkmış vaziyette. ben ve çok sayıda arkadaşım (ilk zamanlarda) hocam ne penaltısı? bildiğin dışarıda. serbest atış atmam gerekiyor çemkirmesi yaptık. *
    4- savunma yapmak eskisi kadar kolay değil. eskisi gibi otomatik savunmayı anlık manuelleştirmelerle top kapmalar kısıtlı. daha çok manuel kullanıp pas aralarını kapatarak savunmada da çalışmanız gerekiyor.

    5- maalesef kontra atakları kanada yıktığınız anda orta-gol etkisi çok artıyor. oyunun belkide en sevilmeyen özelliği hala çok aktif.

    6- çok önemli, çok sinir bozucu ama belkide defans oyuncusuna ilk öğretilen kural olan ceza sahanda paslaşma özelliği çok yerinde ve hata götürmez. siz siz olun sivok'un yaptığı hatayı yapmayın *. yani defansta topu kontrol etmekte, 2 tane üçgen ile temiz bir kontra yapmakta zorlaşmış ama onun yerinede yukarıdan atılan paslar yada anlattığım pozisyon tabiri ile şişirmeler fazla dengeli. yani şişirme şişirmelikten çıkmış.

    7- defans oyuncuları çok hızlı. hele dani alves tam bir sürat makinası. öyle şık bir ara pasının ardından karşı karşıya keyfini kolay çıkartamıyorsunuz. bu denli net bir pozisyonda bile hücumun diğer alternatiflerini aklınızdan çıkarmamanız gerekiyor. defansın defans yaparken ( vurgu oğlu vurgu) hızlı olması oyunu iyi yönlere taşısa da bazen yok artık lebron james ile başlayıp bir çok nba basketbolcusunun kulaklarını çınlatabilirsiniz. ana avrat konami'ye de sövüldüğü de görülmüştür.

    8- oyunun antrema bölümde gerileme söz konusu. hemde her göze batacak kadar büyük bir gerileme.

    9- oyuncuların fiziksel ve suretsel görüntüleri çok başarılı ama bazı siyahı futbolcular cüzzamlı kıvamında hatta ribery geni bulaşmış durumda. ama beyaz çocuklar olmuş...

    10- hep sıkıntı çekilen, keyif kaçıran, hiç su götürmez tartışma konusu olan kısıtlı ligler sinir bozuculuk etkisinin ötesine geçmiştir. konunun tek olumlusu şampiyonlar ligi.

    11- tezahüratlar olmamış...

    12- online oyun özelliği nefes kesen, kablosuz joistik ile ordan oraya zıplatan bir hadise. çok başarılı, çok iştah kabartıcı aynı zamanda da türkiye'deki internet hızına lanet ettirici bir durum. wireless ile oynamak yerine evdeki diğer bireylerin internet kullanımını gasp ederek kablo ile oynamak bu sıkıntıyı kaldırsa da gasp mağduru biraz asabileşebiliyor. bu arada son saniyelere kadar lyon gibi gözüken karşı tarafa dikkat!!! hele portekizli falansa 7 kere dikkat. yoksa arjantin deportivo maçına hoşgeldiniz... messi-aguero-tevez üçlemesi...

    13- oyunun en garipsediğim , kullanırken bazen sıkıntı çektiğim ama hamle karşı tarafınsa zevk aldığım taç atma yönü çok muallak ama gerçekçi. öyle tacı kullanmadan adamın önüne geçemezsin falan yok.

    14- hakemlerin pozisyonu devam ettirme özelliği körelmiş durumda.

    15- yere atmalarda kolpa penaltılar kazanabilir veya sarı kartı yiyebilirsiniz. bu özellik benim çok hoşuma gitti. gerçi insanın başına gelince asabı bozuluyor ama futbolda bu var. ilk oyunumda kompüüterrr sadri abiye saygılar kendini yere attı ve hakem bey abi düdüğü çalmasıyla konami'ye ilk küfür edildi ama sarı kartı benzema'ya çıkarınca ayakta alkışlandı.

    oyuncular...

    messi'dir, zlatan'dır, ronaldo'dur...

    cambiasso= oyundaki em favori ön libero oyuncum kendisidir. presi verimli, pas dağıtışı harika, gücü çok yerinde...

    kaka= oyunda hızlı dripling üstüne pası en iyi yapan oyuncu.

    xabi alonso= hayal kırıklığı...
    0 ...