tanrı

entry1125 galeri ses1
    180.
  1. her şeyin yaratıcısı denilir.

    anlamadığım nokta; her şey'in kapsamını bilmez mi bunu söyleyenler?

    "her şey".

    maddiyat olduğu kadar, maneviyat da.

    ruhumuz, düşüncelerimiz, vicdanımız, ahlakımız da.

    şunu demek istiyorum;
    kendimizin ürettiğini söylediklerimiz nihayetinde tanrının ürünüdür.

    iyilik, kötülük, acı, dehşet, vahşet, mutluluk, gözyaşı, bıçak, cinayet, gülücük...bunlar tanrının tasarısı değil mi? yani, insanın ürünü, insanın iradesi deyip işin içinden çıkmak ne kadar doğru, söyleyin? insan iradesini de; o yarattı, tüm bu kavramların bize ait olmasını da; o sağladı.

    tabii varsa.
    0 ...