ülkemizde burs alabilmek için, gerekli ve yeterli kriterlere denir. peki bunlar nedir, sıralayalım:
1-üstün başarı bursları
kriter: belli sınavlarda iyi bir derece yapmaktır. geneli karşılığında sizden hizmet bekler ve notunuz düşük olursa sizden alınır.
örn: tev
2- özel dernek ve yardım kuruluşlarının verdikleri burslar
örn:çydd ,kardelen bursu, cemaat bursları vs
kriter: doğu illerinde yaşamak, doğu illeri doğumlu olmak * , bizzat tecrübelerimle yazıyorum. çoğu burslar doğudaki vatandaşlarımıza veriliyor, peki batı illerinde ya da iç anadolu illerinde yaşayıp durumu iyi olmayan aileler yok mu, yok desem kim inanır diyeyim ya da.
tüm projelerimiz ülkemizin doğusuna yönelik değil mi? hala iç anadolu illerinde okula gönderilmeyen kızlar yok mu, hizmet gitmeyen bölgeler yok mu?
hala neden bu ülkede, ayrılık çıkarmak isteyenler ülkemizin doğusundan çıkıyor anlamış değilim.