aşık olduğunu sandığında akla gelen baba soru; aşk ve ilgili başlıklarda milyon tane tarifi yapılır da sonuca ulaşılıp, uzlaşılan bir tarifine pek rastlanmamıştır. "bok yemektir" diyene kızılır ama içteniçe "haklı da" denilir. şiir gibi tarif edene mest olup aşık bile olunur. "gerçekçi olup imkanızı istemektir" beyanatına "hastir lan ne gerçeği aşk gerçek olamaz" diye çemkirenler dahi olur. tersten bakılıp "aşk ne değildir?" diye sorulsa daha mantıklı cevaplar bile bulunabilir ama aşkta mantık olmaz diyerek kendini de yadsır insan. çeşitleri de olabilir. illa ki karşı cinse ve insana olacak diye bir kaidesi de yoktur. özgürlüğe aşık, demokrasiye aşık, bitkilere aşık, hayvanlara aşık, futbol kulubüne aşık, arabasına aşık, kitaplara aşık, filmlere aşık dahası akla gelebilecek her şeye olmak mümkündür ve örnekleri de mevcuttur. en iyisi de aşka aşık olmaktır. varsın sevişgen, sevgi pıtırcığı, sapık abazan falan filan desinler. her şeye olumlu baktırabilen bir yönü de vardır üstelik.
bence daha önemlisi ve aslolan; "aşk ne değldir?" sorusunu cevaplayabilmektir.