efendim, doğrudan anayasasında türkiye'den toprak talep etmediğini kanıtlamak istemiştik. bağımsızlık bildirgesindeki 11. maddeye gelince, orada "batı ermenistan" ibaresi kullanılıyor olabilir, ama orada ermeni soykırımı'nın başka ülkelere tanıtılması gibi türkiye'den toprak istemekle ilgisi olmayan bir konudan bahsediliyor. o ayrı bir konudur. ermenistan bağımsızlık bildirgesi'nde "batı ermenistan'ı istiyoruz" diye bir ibare geçiyor mu?
ha, "batı ermenistan" ismine gelince, orada "osmanlı türkiyesi ve batı ermenistan" denerek bir coğrafya tanımlanmıştır ve türkiye'de kabul edilmese de doğu anadolu için tarihi bölge isimleri olarak "ermenistan" ve "kürdistan" terimlerinin kullanımı tüm dünyada yaygındır. maalesef gerçekler, bazıları için acıdır.
"ağrı dağı" meselesine gelince, ermenistan ve ermeniler için ağrı dağı kutsal bir simgedir. türklerdeki ergenekon gibidir. ermenistan'ın, ağrı dağı'nı kendi devlet armasına koyması da bu yüzden doğaldır, en azından ermenistan'dan ağrı dağı'nın koskocaman manzarası gözükmüyor mu?