türk insanın aşırı derecede yüzeysel yaklaştığı varlık. ateisti de müslümanı da öyle. bunun nedeni de aslında karşılıklı bir yüzeysellik olması. müslüman yüzeysel olunca ateist de muhalefet olarak yüzeysel oluyor. dünyada çoğu insan artık tanrının varlığını kutsal kitaplar üzerinden tartışmayı bıraktı. insanlar evren ve varlık nasıl oluştu, ilk canlı nasıl oluştu, evrim nasıl insanı meydana getirdi, insan ahlakının kökeni nedir gibi felsefi sorular üzerine düşünüyorlar. bizimkiler hala yok cehennemde yanacaksın, yok cennette huriler varmış böyle tanrı mı olur gibi sorularda. açıkçası ben de zamanında böyle yüzeysel tartışmalar yaptım ama bunların boş olduğunu artık biliyorum. o yüzden size de söylüyorum, tanrıyı bu şekilde ispatlamak da çürütmek de boş iş.