tanrı

entry1125 galeri ses1
    154.
  1. her ne kadar bazı insanlar öldüğünü iddia etse de varolmadığına dair hiçbir kanıt sunamayacağımız varlık.

    bir ateist tanrıya inanmayarak şu görüşü savunmak zorunda kalıyor. bu evren ve canlılık tamamen tesadüfen oluşmuştur. bir de bazıları dünyada canlılığı uzaylıların başlatmış olabileceğini düşünüyor ama şöyle bir yanılgıları var ki evrenin başlangıç zamanı big bang teorisi ile ortadadır ve bizim evrimimizi başlatabilmeleri için de önce bu uzaylıların bir evrim geçirmesi, canlılığı başlatacak bir zeka seviyesine gelmeleri ve dünyaya ulaşacak teknolojiye ihtiyaçları vardır. bu uzaylılar fikri tamamen saçmalıktır.

    şimdi olayın tesadüf kısmına gelelim. şimdi bu yazdıklarım da aslında harflerin tesadüfen yan yana gelmesinden ibaret. türkçe bilmeyen bir insan buna çok kolay ikna olabilir. ama türkçe bilen insan şu yazdıklarımın arkasında bir niyet ve bilinç olduğunun farkındadır. biz insanlar harflerin dizilişine anlam veriyoruz. herşeye anlam veriyoruz. bu yazdıklarıma bazıları tesadüf bazıları bilinç diyebilir. tanrı inancına sahip insan da bu evrenin ve canlılığın oluşumuna bir yaratılış anlamı veriyor. bazıları da tesadüf anlamı. şimdi türkçe bilmeyen insana istemiyorsa türkçe öğretme sorumluluğum yok. sen bu canlılığa tesadüf diyorsan bana göre yanlış bir dilde okuyorsun yazıyı.

    ben diyorum ki isterse bilim ilk rna ya da dna'nın tamamen doğal ortamlarda oluştuğunu ispatlasın, zaman makinesi ile o ana gidilsin ve bu ispatlansın yine arkasında tanrıyı görürüm. ben tanrının yaratışını açıkça ortaya koymak isteyeceğine inanmıyorum. bu hayatın anlamı bir arayış. hem ruhsal hem de bilimsel. bunlar olmasaydı hayatın hiçbir anlamı olmazdı. tanrının bizi bu gizem içinde bırakmasını oldukça anlamlı görüyorum.
    2 ...