tanrı

entry1125 galeri ses1
    150.
  1. albert einstein'ın biraz agnostik bir bakış açısı ile çok iyi açıkladığı varlık:

    "ben ateist değilim. kendime panteist diyebileceğimi de sanmıyorum. tanrı sorusu bizim sınırlı zihinlerimiz için çok geniş bir konu. biz insanların pozisyonu şu anda farklı diller ile yazılmış bir sürü kitap ile dolu bir kütüphaneye girmiş çocuğa benziyor. çocuk bu kitapların birisi tarafından yazılmış olduğunu biliyor. ama nasıl yazıldığını bilmiyor. kitapların yazıldığı dili bilmiyor. çocuk kitapların dizilişinde gizemli bir düzen görüyor ama bu düzenin ne olduğunu anlayamıyor. bana göre dünyanın en zeki insanının bile tanrıya karşı bakışı bu olabilir. evrene baktığımız zaman evrende muhteşem bir düzen olduğunu ve evrenin bazı kesin yasalardan kesinlikle şaşmadığını görüyoruz ama bu yasaları ancak çok kısıtlı bir şekilde algılayabiliyoruz."
    3 ...