tanrı

entry1125 galeri ses1
    149.
  1. genellikle sadist insanların sadist olduğunu iddia ettikleri varlık. aslında herkes tanrı hakkında konuşurken kendi kişiliğini yansıtır. ama bu tanrının varolmadığı anlamına gelmez. bizim algımız kısıtlıdır. kısıtlı algısı olan insanın tanrı algısı da kısıtlı oluyor maalesef. sonsuz bir bilinci kendi dar bakış açısına sığdırmaya çalışıyor. bana göre dinler de zaten bu kısıtlı algının ürünü. tanrı din ile anlaşılmaz. tanrıyı zaten anlayamazsın. biz insanlar hayat boyu sürekli bir şeyler öğreniyoruz ama bir sonraki nesil mutlaka bizden daha iyi bir bilince ulaşıyor. bu basamakların sonu yok. tanrı da bu basamakların en üstündedir. yani tanrıyı anlayamayız. ancak tanrıyı hissedebiliriz. tanrıya güvenebiliriz. tanrının bir kaç basit kurallar koyması, onlara uymayana sonsuz ceza vermesi hiç de sonsuz bir bilincin ürünü gibi gözükmüyor.
    2 ...