tanrı

entry1125 galeri ses1
    146.
  1. tanrının varlık nedeni olmasa da olması gerektiği fikrine de şuradan kapılabiliriz. her insan aslında kendi zihninde farklı bir evren oluşturur. fikirlerimiz aslında başka insanların fikirlerinden o kadar farklıdır ki çoğu zaman başka insanlar tarafından yanlış anlaşılırız. davranışlarımız çoğu zaman içimizdekileri yansıtmaz. gösterdiğimiz duygular da, söylediklerimiz de tam olarak içimizdekileri yansıtmaz. insanlar bizi gerçekten anlamıyor. bizi anlayacak bir varlığa ihtiyaç duyuyoruz. ciğerimizi bilecek, bizi bizden iyi tanıyacak bir varlığa. uğradığımız haksızlıkları, yaşadığımız üzüntüleri anlayan, gören bir varlığa.

    şimdi bu düşünce tanrının varlığını kanıtlamıyor elbette. ama insanın içinde bir his oluyor ki. bu kadar bilinmeyen olduğuna göre, bunları da bir bilen olması lazım. şimdi bilen olduğunu kanıtlamak imkansız. insan ancak bunu hissedebiliyor. materyalist bir insan bu işin içinden bu insanın kendisini rahatlatmak için bir yanılgıdır diyebilir. ama materyalizmde de yanılgı olmuyor mu? olabiliyor. ben tanrıyı hissediyorum. gerçekten bizi gören, anlayan bir tanrı olduğuna inanıyorum.
    2 ...