PKK yöneticilerinden duran Kalkan, örgüte yakınlığıyla bilinen Medya haber'e açıklamalarda bulundu. Milli takımımızın 24 yıl sonra katıldığı Dünya Kupasından ikinci maçların sonunda elenmesini de değerlendiren kalkan, şunları söyledi:
"Hiç gol atamadan elenmiş olmaları da ırkçı, milliyetçi, şoven duygular ve düşüncelerin dayatmaların sonucudur.
Daha gitmeden o basının, televizyonların o kadar şey dayattılar ki, o kadar ırkçı, milliyetçi... Sahada insan görüyordu; ayakları titriyordu gençlerin, topa vurmaya.
Oysa ki en tecrübeli yani en yetkin oyunculardılar. Bir gol bile atamadılar. O kadar yani baskı oluşturuldu. 'Haydi savaşa gidiyorsunuz' der gibi. Ya maça gidiyorlar; kazanırlar da yenilirler de. Bu spordur yani. Spor değil, sporu savaş gibi ele aldılar.
Yazık oldu.”
Abi nasıl bir simülasyona denk geldik lan? PKK yöneticisi, dünya kupası yorumluyor.