Karakter yoksunluğunu fıtrat kılıfına sokmaya çalışanların son sığınağı bu cümle olabilir. Sanki sadakat hormonunun Y kromozomuyla bir alıp veremediği var. Arkadaş, ihanet bir tercih meselesidir; biyolojik bir zorunluluk ya da kutsal bir görev değil. Ben aldatırım çünkü erkeğim diyerek, kendisini evrimsel biyolojinin zirvesi değil de, dürtülerini kontrol edemeyen bir amoeb-i alâ olarak tanımlaması ise ayrı bir vizyonsuzluk örneği.
(amoeb-i alâ: yüce amip ya da şanlı tek hücreli demektir. biyolojik olarak zeka ve iradeye bir göndermedir.)