Dört ana yönde yer alır aşk. kuzeyde aşık olanlar ya da olduğunu zannedenler. güneyde aşkta kaybedenler. batıda henüz aşkı arayanlar. doğuda da (burada bahsedilen sadece aşkın yönleri.. dört ana yönden kastedilen) aşktan henüz bihaberler. insanoğlunu asırlarca hem peşinden koşturmuş hem de acısıyla yakıp kavurmuş aşk. Hayata bir anlam kazandırmış her dem. Ancak sonunda huzur buldum diyenlerin sayısı bir elin parmaklarını geçmiyor. Nedeni de herhalde aşkta taraf olmuş kişilerin klonlanmış olmamaları. Her insan kendine özgü bir birey ve kendi değer yargıları var. Ezici çoğunluğa yasak elmanın acısı olarak sunulmuş aşk. Nice acılar yaşatmış insanoğluna, nice ocaklar söndürmüş yeryüzünde. şairler cümlelerinde söylemişler de bir çare bulamamışlar ne yazık ki... Filozoflar, düşünürler hatta en sıkı aşıklar yıllarca kafa yormuşlar ama ne çare...