Sanılanın aksine Öyle Şeriatın olduğu bir ülke değildi.
Müslüman olmayanların içki içmesi ve fuhuş yapması serbestti.
Osmanlı da yobaz padişahlar olmuştu (ikinci Beyazıt gibi)
Ama padişahlar baya seküler yaşamları olmuştu.
Bilimle ilgilenem vardı.
içki içen vardı.
Portresini çizdiren vardı.
Zina yapan vardı.
Kardeşlerini boğduran vardı.
Osmanlı hanedanı pek muhafazakar bir hanedan değildi.