Demek yanlış olabilir. Çünkü evrenimizin hız sınırı ışık hızıdır. Şu anda bize 66 milyon ışık yılı uzaktaki bir noktadan dünya'ya bakarsanız dinozorları görürsünüz. Yaşamın 3 buçuk milyar önce başladığını kabul edersek 3,6 milyar ışık yılı uzaklıktaki bir noktadan dünyamıza bakan birisi, üzerinde hiçbir yaşam belirtisi olmayan dünyamızı görecek. Bilimde at gözlüğü değil, teleskop-mikroskop gibi araçlar kullanılır.