hayatımızın her alanında radyasyon vardır ve biz de hayatımızı radyasyona borçluyuz. çünkü güneş ışınları bizi aydınlatıyor, d vitaminini alıyoruz, bitkiler fotosentez yapıyor. radyasyon kaynağı olmasa televizyon izleyemez, bilgisayar kullanamaz ve telefonla konuşamazdık. güneşten gelen ultraviyole ışınları, kızıl ötesi, mor ötesi ışınlar, yani çevremizdeki ısı ve ışık kaynakları iyonize olmayan radyasyondur, aşırıya kaçmamak şartıyla faydalıdır. birde masum olmayan radyasyon vardır o da iyonize radyasyondur ve enerji düzeyi çok yüksektir. bu yüksek düzey atomlar arası bağları kopartır, dna'yı bozar ve bizleri kanser edebilir. bunların daha tehlikelisi de parçacık radyasyon olanıdır. akla hep hiroşima, nükleer santreller, çernobil, patlamaları getirir. yani nükleer felaketin kaynağı olan ve esas uzak durmamız gereken de budur.