--spoiler--
israiloğullarının atası ibrahim ile Tanrı arasındaki anlaşmanın (eski ahit -tevrat) hala sürdüğünü, yani israiloğullarının insanlar üzerindeki üstünlüğünün kabul edildiğini gösteren simge. Hıristiyanlık insanları sünnet olmaktan vazgeçiremediğinden olsa gerek, bir süre sonra salmıştır. islam ise o toplara hiç girmemiştir. Aksine Tevratı tastikleyici olduğunu söylemektedir. "Cübbeli" hocalar bile tevrata atıf vermektedir. Demek ki gerçekten israiloğullarının üstünlüğü, hemen bütün müslümanlarca kabul edilmiştir. Bunu çoğu "müslüman" ülkenin gazze yerle bir edilirken kılını kıpırtdatmamasından anlıyoruz. Eee.. Yalçın Küçük üstadımız boşuna : "Bir insan, bir grup, bir parti çok müslümansa çok Yahudidir. Bizde aşırı islam'la aşırı Yahudilik yan yana geldi" demiyordu. Hikmetini anca bu günlerde anlıyorum. Her "aşırılığının" gittiği yer aynı.
--spoiler--