çok enretesan bir devlettir. yönetimi olduğu süre zarfında devlet hizmeti için göreve geldiği halde yetersiz hatalı suçlu kusurlu olduğu görülen vezir paşa sadrazam olarak aktif görevde iken asılan ve idam edilen v.b. devlet ekranının haddi hesabı yoktur. normalde bunu hep eleştirirler. lakin kendilerini sözde Osmanlının devamı gören bazılarının devrinde, bu zamanda en az 400 tane sahte diplomayla iş meslek kariyer görev yaptığı ve soruşturmaların nedense, işin ucundan hangi bağlantılar çıkıyorsa, kimlerin kimlerle işbirliği varsa artık, hep örtbas edildiği düşünüldüğünde akla şöyle bir sonuç geliyor: Osmanlı o kadar sadrazamı idam etmeseydi 600 sene ayakta duramazdı. demekki neymiş? bize lazımmış. bu millete böylesi layıkmış. evet..