ama hangisi? kaç tane derin devlet var? hangisi en güçlü ve bunların hangisi kime hizmet ediyor? bir tane mi var ki, yukarıdaki tüm eleştirilerin hedefi olsun? masonlar bu işin neresinde? sorular sorular..
bunları basit futbol tabiriyle ofansif (atak) bir bakış açısıyla değerlendirmeden önce, sağlam bir tarih ve siyaset bilgisiyle yani öncelikle orta saha merkezli defansif bir oyun anlayışı kurarak ardından taktik belirlersiniz. çünkü futbolda gol atmadan önce gol yememek esastır. defans güçlü olmadan istediğiniz kadar gol atın eninde sonunda yenilirsiniz. daha kendi mevcut coğrafi konumunuzun gerektirdiği siyasi askeri ekonomik jeopolitik konjonktüre hakim değilseniz dünya üzerinde yaşanan olayları ve turkiyeye yansımalarını okuyamazsınız ve sağlıklı veriler elinizde olmadan da doğru değerlendirmeler yapamazsınız. iş sizin gördüğünüz bildiğiniz gibi ve aklınızın yettiği kadar değildir çünkü. daha gündelik siyasetle devlet politikasını ayırd edemeyecek kadar siyasi bilgisi olmayanlar kalkmış derin devletten teşkilattan bahsediyor. Avrupa'nın Amerika'nın batının özellikle ingiltere'nin siyasetini bilmeden Türkiye'yi yorumlamak hiç gerçekçi olmuyor. evet..