türk derin devleti

entry14 galeri
    9.
  1. sen kendi ekonomini dogmatik dini iktisat ile, torpille, vergiyle, dandik eğitimle, hukuksuzlukla baltalayıp dur, sonra "dış güçler izin vermedi" de.

    dış güçler güney kore’ye samsung'u, tayvan’a tsmc’yi, almanya’ya mercedes’i çok görmedi de sendeki aselsan "müdürün yeğenini alalım, işi öğrenir zamanla" kültürüne mi takıldı?

    türkiye'nin başına ne geldiyse, sorumlusu dış mış değil iç güçlerdir.

    türkiye, zamanında akp gibi bir partiyi liberal zannedip, bu sahtekarlara prim vermek yerine "liberal" tanımını çekinmeden kullanan ldp'yi tercih etseydi, türkiye bugün,

    - gsyh’si 2-3 kat fazla,
    - enflasyonu tek haneli,
    - ab ile tam entegrasyona çok daha yakın,
    - otokrasiye sapmamış bir demokratik cumhuriyet

    haline gelebilirdi.

    yani yunanistan gibi batı görünümlü ama borçlu değil; polonya gibi yükselen, portekiz gibi demokratik ve güney kore gibi çalışkan bir ülke olabilirdik.

    mevzu darbeci zihniyeti terk ederek, çalıp çırpmadan, insanları özgür bırakarak iktisadi verimliliği sağlamaktı.

    bugün geldiğimiz nokta ise o eski darbeci zihniyetin alternatifi falan değil. avrasya diktası olduk çıktık nihayetinde. bunu her şeyden önce bu millet kendisi istedi.

    bizim milliyetçi muhalifler şimdi diyecektir,

    "ama akp'yi de amariga getirdi." diye.

    e bu oyları verenler de amerikalılar mıydı kardeşim? istediğin kadar finansmanın olsun, halkta karşılığın yoksa kazanmıyorsun. Devada para mı yok?

    bugün "devlet medyamızı susturuyor." diye ağlıyorsunuz.

    türkiye'de devlet, bugün tepe tepe kullandığı tüm otoriterlik araçlarını muhalefetin içinde liberallerin bu kadar demonize edilmesine borçludur.

    sular durgunken liberaller size rtük'ün kaldırılmasının icap ettiğini, ifade özgürlüğüne ket vuran yasaların var olmaması gerektiğini söylediğinde liberalleri yeterince sert olmamakla suçladınız. "ehehe ılık, pembe gluteus maximuslu" falan dediniz.

    buyrun şimdi, bugün savunduğunuz tüm o otoriterlik araçları sizi sindirmek için kullanılıyor.

    liberaller trt'den rtük'e kadar söylediklerinde haklıydılar. muhalif cenahta da bunların artık kabul edilmesi lazım.

    gerçek şu: bu ülkenin burnu, bu iktidar ve bu muhalefetteki egemen devletçi kafa değişmediği sürece çamurdan falan çıkamaz. devletçi kafa ister rakı içsin, isterse alnı secdeye değsin. batar kardeşim. bu kafayla daha çok batar.
    0 ...
bu entry yorumlara kapalı.
© 2026 uludağ sözlük