Naci görür inatla istanbulda yıkıcı bir deprem olacağını söylüyor bu kadar ısrarla söylediğine göre var bir bildiği işin aslı şu kalbim gönlüm şener üşümezsoy un haklı çıkmasını istiyor ama kalp duygusal romantik düşünür beyin gerçekçi rasyonel düşünür beynim zekam Naci görür ün haklı çıkacağını düşünüyor
Prof. Dr. Naci Görür'den görüş ayrılıklarına net yanıt: "Bu konuda iki görüş olamaz, tek görüş var, o da Marmara'da büyük deprem olacak!"
Yaşanan 6.2 büyüklüğündeki istanbul depreminin ardından deprem uzmanlarının görüş ve polemikleri gündem olmuştu. Canlı yayın programına katılan Prof. Dr. Naci Görür, yaşanan polemikleri değerlendirdi ve "Deprem sonrası ortaya atılan farklı görüşlere, fikir ayrılıklarına inanmıyorum. Benim nezdimde iki görüş yoktur, tek görüş vardır. Marmara'da beklenen büyük deprem olacaktır. Yaşanan 6.2'lik deprem yaşanacak büyük depremi öne çekmiştir." dedi.
"23 Nisan depreminde küçük bir deprem oldu, herkes rahatladı. O kadar bekledik, bu muymuş havası oldu. Asıl beklenen deprem büyük deprem yaşanacak. Eğer Marmara'da bu depren yaşanırsa kesinlikle bu manzarayı değil, daha kötü manzara göreceğiz. istanbul ekonomik, sanayi olarak çöker. istanbul çökerse Türkiye çöker. Ne milli güvenliğimiz kalır ne sistemimiz. Peki çözüm nedir? istanbul gibi büyük şehirleri deprem dirençleri yapın. Aynı büyüklükte iki deprem. Türkiye'de oldu, 50 bin ölü. Tayland'da oldu, on kişi tesadüfen öldü. Günlük hayat bile etkilenmedi. Ben bunu istemiyorum. Kendimize yakıştıramıyorum. O fay kırıldı bu fay kırıldı tartışmalarını da bu yüzden ekranlarda vatandaş önünde yapmayın. Gidin bilimsel alanlarda kurullarda yapın. Gelin birleşelim, çözümü beraber üretelim. Halk da bilinçli olmalı, dürüst olmalı. Yavruları için torunları için siyasilerden dürüstçe depreme yönelik güvenli siyaset geliştirmelerini istemelidir. Yoksa sana oy vermem diyebilmeli.
Halkı bu konuda eğitmek lazım. Japonya bir deprem ülkesidir. Orada vatandaşın kafasına silah bile dayasan deprem gerçeğine ters düşen bir girişimde asla bulunmaz. Bizim de bu bilinç seviyesine ulaşmamız lazım.
Siyasiler diğer projelere gerekirse daha az harcama yapacak, depreme dayanıklı şehirleri inşa edecek. Gerekli hazılrıkları yapacak. Hemen yap da demiyoruz, 10 senede 15 senede yap. Ama bakıyoruz 25 yıldır deprem gerçeğini yaşamamıza rağmen kayda değer ciddi çalışmalar yok."