ana yurdu amerika kıtası olan, patlıcangiller familyasında olan bir sebzedir. Ama çoğu kültür bunu meyve sayar. Ağır dilemma var ortada bir domates için.
Edit: şunu da söylemeden geçmek istemedim; sebze diyecekseniz demeyin, zebze deyin. Hem daha yöresel, hem fonetik iyi, hem de bence daha makara.