Yukaridaki arkadasimiz, asyaci-avrasyaci bir bakis acisi ile yaklasmis. N. Atsiz azaltmasini oneriyorum, notr etsin diye bir doz da mozart dinlesin.
Biz avrupalilar katliam etmeyiz, etsek etsek korumaci davranislar (protective behaviors) ederiz. 1915 ve sonrasinda olanlar budur.
Turk topraklari icinde yasayan insanlar once iye-ait olduklari multeci kamplarina (o ki kendilerinin multeci haklari yoktur, gecici siginmaci diye gecerler), ardindan suriye icerisindeki savasdan arindirilmis bolgeleri “kendi istekleri” ile donmesini saglamak icin yukaridaki korumaci davranislardan biraz daha edebiliriz.
Kimse bize cikip soz soylemez, o ki soylese bile hakki olmaz. Turkiye 1972 (tarih yanlis olabilir) cenevre multeci sozlesmesinin dogrudan tarafi bir ulke degildir.
Oyle olsaydi bile bu insanlarin (?) multeci statusu yoktur. Kimilerine dogrudan vatandaslik verilse bile (rizeli) cogu gecici siginmaci statusundedir. Haklari yoktur.
Onun disinda kendi ulkerinin sinir ve demografik icerigini korumak isteyen bati avrupali kardeslerimiz turk ulkesinin korumaci davranislarina goz yumabilirler.
Sonucta bu eski kitada hepimiz akrabayiz.
Ne denli farkli oldu degil mi? Gel gor ki yukaridaki arkasim ile bir seyleri soyledim.