Psikanalizi ortaya çıkarmasında ve cinsellik üzerinde çok durmasında, kraliçe viktorya döneminin aşırı muhafazakarlığına tepki olduğu, bu nedenle psikanalizin çöp olduğunu söyleyenler var.
Freud'u dönemsel bir araştırmacı olarak görmek için hiç bir eserini okumamış olmak yeterli sanırım.