bugün

alfred hitchcock

seyirci merakını onun kadar gıcıklayan az yönetmen vardır; ilk olarak kiracı filminde sahne doldurmak için gözüken hitchcock, sonradan çektiği neredeyse bütün meşhur filmlerinin sadece tek bir sahnesinde fakat anlık olarak gözükmeye başlar; bu durum bazı zamanlar öyle bir merak saiki uyandırır ki, sinemalara akın eden kalabalıklar onun sadece tek, bir kare içinde kimi zaman anlık olarak gözüktüğü yeri bulmak için biribirleri ile yarışırlar. bu hadise adeta hitchcock ile seyirciler arasında bir köşe kapmacaya dönüşür. evet, seyircideki keşif merakını kışkırtmak tam da budur diyebiliriz.

hitchcock bu işi adeta bir bulmacaya dönüştürür ve uzun zaman boyunca her filminde bu mevzu başlı başına bir hâdise olur; mesela cinayet var isimli filminde, bu tek kare, iki aktörün elinde tuttuğu bir parti fotoğrafındaki “şampanya içen şişman adam”a kadar ilerler. vesair...