bugün

ben i kureyza yahudi katliamı

buluğ çağına girmiş erkekleri halka açık alanda katledilirken, çocuk ve kadınları ise köleleştirilmiştir, biri hariç.
--- spoiler ---

âişe (r.anha) den demiştir ki; kureyza oğullarının, bir tek kadınından başka hiçbir kadın öldürülmedi. rasûlullah (s.a.) (kureyza oğullarının) erkeklerini kılıçla öldürürken bu kadın benim yanımda, sarsıla sarsıla gülüyor ve (kendi kendine) söyleniyordu. derken sahibini göremediğim bir ses;

"falanca kadın nerededir? diye, kadının ismiyle çağırdı." kadın da;

"benim!" diye cevap verdi.

(hz. âişe diyorki); ben (o kadına) "bu hâlin ne?" dedim.

"ben bir iş yaptım (da ondan dolayı aranıyorum)" dedi ve he-men götürülüp boynu vuruldu. ben o kadına olan şaşkınlığımı hala unutamıyorum. çünkü öldürüleceğini bildiği halde sırtı ve karnıyla (sağa sola döne döne) gülüyordu.
--- spoiler ---

ahmed b. hanbel, vı, 277.

sünen-i ebu davud terceme ve şerhi, şamil yayınevi: 10/222-223.

tarihçi vakıdi'nin aktarımına göre aslen ben-i nadir kabilesine mensup bu kadının ismi nübâte'dir. idam edilme sebebi ise kuşatma sırasında hallâd b. süveyd isimli sahabenin üstüne attığı değirmen taşı ile ölümüne sebep olmasıdır. hattabi'nin iddiasına göre ise bu kadının suçu peygambere sövmektir.

böylece sa'd bin muaz'ın karar verdiği yahudi hukukuna göre kadın ve çocuklara dokunulmama hususu kesin olarak çiğnenmiş oluyordu. başka bir hukukun kuralına göre idam ediliyordu.