ironisever* bir arkadaşmış. sazan avıyla uğraşmaktaymış, öyle diyorlar.
kendisi de öyle buyurmuşlar.
kendisi ile dünya görüşü açısından siyah ve beyaz gibi olsak da, sözlükte bulunduğum süre içerisinde zekasından şüphe etmediğim yazarlardan biri arjen. muhtemelen çok da umrunda değildir ya, aynı dünya görüşünü paylaştığı şakirt tayfadan çok daha farklı bir yerde görürüm kendisini. zira, eleştirirken de laf sokarken de ayar verirken de zekice yapar bunu. yeri geldiğinde ironi de kullanır, yeri geldiğinde açıktan laf da sokar. velhasıl kendisini, herhangi bir kelamım olmamasına karşın, zekasını kullanan insana duyduğum saygıdan ötürü takdir ederim.
yalnız şöyle bir sorun var tabi, bilindiği üzere ironi iki ucu keskin bir tekniktir. zekamın tüm kırıntılarımı kullanıp tekmil milleti göt edeyim diye uğraşırken, bir anda kendinizi entry sıçmış olarak bulabilirsiniz. şekil 1a bunu bize özetliyor.
leman dergisinin hayrunnisa gül kapağında yapmaya çalıştığı ironi ne kadar ucuz ise, (bkz: #4073654)'de yaptığı ironi de o kadar ucuzdur gözümde. bayağılık hiçbir bünyede güzel durmuyor, ideolojik kalıplar da bu bayağılığı körüklemekten öteye gitmiyor elbet.