aşk

entry15878 galeri
    1968.
  1. iLk insanLarın ortaya çıktığı günden beri var oLan asiL bir duygudur kısaca a$k. Duygu oLduğu konusunda herkesin hem fikir oLmasına kar$ın, içeriği hakkında çok deği$ik görü$Ler atıLmı$tır ortaya. Çok büyük dü$ünürLer, yazarLar, $airLer konu$mu$tur, yazmı$tır bu duygu üzerine. Ancak benim gibi, sizLer gibi sıradan insanLar da konu$ur bu duygu hakkında. Kimi sevgi diye adLandırır a$kı, kimi ho$Lantı, kimi de sapLantı. Kimi dağLarı deLer a$kı için, kimi çöLLere dü$er. Kimi bütün bir gece boyunca yağmur aLtında bekLer, kimi camın önünde kamp kurar. En güçLü diktatörden güçLüdür a$k. Peki bir o kadar da kötü müdür?.. O kısmıyLa pek iLgiLenmiyorum açıkçası. ÖnceLikLe ünLü dü$ünürLerin, yazarLarın, $airLerin vesaireLerin söyLedikLerine bakaLım a$kLa aLakaLı oLarak;

    A$k iLe nefret arasındaki fark $a$ıLacak kadar küçüktür.
    Bernard Shaw

    A$k sizi istenme isteğiyLe doLduran bir hastaLıktır.
    Henri JouLouse-Lautrec

    A$kın en güzeL duygu haline getiriLmesi öLünceye dek sadakatLa sakLanmasıyLa mümkündür.
    Maurois

    ÖzgürLük a$k değiLdir, yaLnız a$kın kapısıdır.
    Franz Xaver Von Baader

    A$k her $eyin ba$Langıcı, ortası ve sonudur
    La Cordaire

    A$k kızamığa benzer, insan ne kadar geç yakaLanırsa o kadar ağır geçer
    DougLas FerroLa

    A$kın tarifini arar insanoğLu
    BuLamamı$tır yüz yıLLar boyu
    Bana göre a$k;
    DuyguLarın HeLyumu...

    cemsbg

    Bu sonuncusu vesaireLer kısmına cuk oturdu. Neyse... Demek istediğim herkesin a$kı kendine göre tarif ettiğidir. Herkes ya$adıkLarına, dü$ündükLerine, kar$ısındakine bağLı kaLarak tarif eder a$kı. Benim tarifim de tam bu noktayı vurguLuyor asLında. GazLar girdiği kabın $ekLini aLma kabiLiyetine sahipLer biLdiğiniz gibi. En hafifi de HeLyum gazı. insanın beynine girdiğinde çok çabuk kapLar oradaki bo$Luğu bu a$k denen nane. Girdikten sonra kendine göre ya$arsın a$kını. Beyninin o böLgesi neyi emrediyorsa onu yaparsın. (maaLesef ki o böLgeye mantık buLa$mamı$.) KaLp faLan değiL yani. Hem sadece bir et parçası kendisi. düzenLi düzensiz kan pompaLayan bir et parçası. Ne yapabiLir ki? Herkes kendine göre ya$ar a$kı. Ahmet amcayLa, Osman eni$tenin a$k anLayı$ı aynı mıdır? değiLdir gayet tabii. Niye değiLdir? BeyinLerinde bu i$ için ayırdıkLarı böLgenin boyutLarı ve ayrıntıLarı farkLıdır. a$k girer içeri HeLyum misaLi, aLır kendine ayrıLan böLgenin $ekLini. Sen yoksan a$k da yok zaten. Doğada kendi haLinde bir duygu oLarak buLunur. Ama içeri girince a$k adını aLır. sen $ekiLLendirirsin onu. Sana aittir. asLında adı a$k oLarak da kaLmamaLıdır. a$kgiLLerden biLmemne de diyebiLirsin. sana kalmı$ orası. VeLhasıL uzun Lafın kısası; bunun tarifi yoktur karde$im. BakLavanın bir tarifi vardır. Her yerde küçük farkLarLa aynıdır. ama A$K asLa aynı değiLdir. günümüzde biLinen bir tarifi de yoktur.

    not: 1000. entry'm sana feda olsun lan helyum.
    2 ...