bugün

kadın çocuk doğurmak ve yemek yapmak içindir

platon metafiziğinde varlık hiyerarşisinin en yukarılarında formlar vardır. ve bunların arasında da en yücesi iyi ideasıdır. peki bu filozof hangi kaygılarla ontik bir etiği benimsemiş olabilir. gerek peloponnesos savaşları olsun gerekse pers işgalleri olsun antik yunanın muhtevasında gerilim şüphesiz bulunuyordu. zaten platonun devlet kitabında kendisi sansürcü oluşunu devletin yıkılabileceği korkusuyla gerekçelendiriyor. bu da metafizik anlayışına olumsal olandan imtina edilmesi şeklinde yansımıştır. aristo ise bundan hareketler soyutlama yaparak zaman ve mekanda kaybolmaya mahkum insanı kavramlar ve bunları içeren ereklerle bağlamayı amaçlamıştır. yani platonda kadın iyi ideasını temaşa edip diyalektik hareketin momentumunu tragedya gibi unsurlarla baltalamazsa iyiken aristoda kadın kadın özünün muhtevasında bulunan çocuk doğurmak ve yemek yapmak gibi şeyleri edimleştirirse iyi olabilir

peki burada reaktif davranma suretiyle bilinçsizce fransız varoluşçuluğuna mı mahkum olmalıyız yoksa bu düşüncenin arka planını soruşturup zenginleştirmeli miyiz bunu sizlere bırakıyorum