güney amerika

entry40 galeri
    16.
  1. yerlilerin halen yaşadığı büyük kıta.

    dilleri de insanları da duruyor.
    sadece hafızaları yani geçmişle bağlantıları yok olmuş. ne olduklarını bilmiyorlar.

    amerikalardaki inka, aztek, maya vb.lere ait o koca uygarlıkları az sayıda soylu insan biriktirmiş. ispanyollar o soyluları yok ettiler ama herkesi ispanyollaştıramadılar.

    özellikle kentlerde avrupalılarla genetik ve kültürel melezleşme olmuş. ama bunu yaşamayan geniş bir kırsal nüfus da var.

    bolivya ve peru ülkelerinde bu durum daha keskin.
    2 ...
bu entry yorumlara kapalı.
© 2026 uludağ sözlük