kadın cumhuriyete kadar hep 3. planda tutulmuş cumhuriyetin kurulmasıyla hak ettikleri eşitliği Atamız sayesinde almışlardır. birde m.ö den önce paganlar vardı bunlarda kadına gerektiğinden fazla değer veriyorlardı kadınları tanrısallaştırmıştılar. paganlar yerini roma imp. luğuna bıraktı bunlar ise tanrı ilahi varlıktır dediler ve kadınları 2 ve 3, plana ittiler 1900 lü yıllara kadar avrupa da bu böyle devam etti asyada ise türklerde felan kadın erkekten sonra geliyordu son sözü evde erkek söylerdi kadın erkeğin emrindeydi çadırda düzen bu şekilde işlerdi.