suriyeliler

entry1169 galeri
    576.
  1. Az önce karşılaştığım olay ülkedeki toplumsal gerilimin sadece bir yansımasıydı bence. istanbul'dan ankaraya görece ucuz olan bir otobüse bilet aldım. Saat geç olduğu için pek bir seçeneğim de yoktu. Otobüs bildiğin normal şehirlerarası otobüs gayet standart ama içine girince adeta yürüyen bir mülteci kampıydı. Bana da arkalarda bir yerden sıra düşmüştü, etrafımda herkes Arapça konuşunca, yanımda Türk'e benzeyen birisini görünce biraz sevindim ama az sonra Arapça sözler ağzından dökülünce biraz hayalkırıklığına uğradım. Ama bir sıkıntı olmazdı benim için neticede ben de Türk sayılmam. Otobüs kalkdığı sıralarda bir karışıklık olmuş, Suriyeli abimiz 3 koltuk satın almasına rağmen 4 koltuğa yayılmışlar çoluk çocuk ailecek, benim hemen önümde oturuyorlar. Karışıklığın sebebi önümdeki koltuğun pencere kenarı başkasına ait ama bu abimiz hanımıyla oturmuş, diğer yandaki iki koltuğa çocukları oturtmus. Muavin anlatamıyor adama oradaki cam kenarı başka bir kadına ait, sen diğer sıradaki koltuğa çocuklarıyla otur, adam tutturmuş ben hanımımla oturacağım,polis çağırın diye. Otobüste bir kargaşa koptu gitti, adam sesini yükseltince ön sıralardan azınlıkta olan Türk abilerden biri kalkıp, burası Türkiye sesini alçalt, buranın sahibi biziz biz gibisinden başladı yardirmaya hızını alamadı tabii, bu Suriyeli amca contra attack laflar ile girişti ben de bu ülkenin vatandaşıyım dedi bozuk Türkçesiyle, tüm kimliklerini gösterdi ailesinin havaya kaldırıp adama doğru. Neyse olay büyümeden benim gibi alttan alıcı yavşak takımı bunları sakinleştirdik. Adama zorda olsa anlattık, hanımının yanına başka bir kadının oturacağını. Adam da ankaraya gelince vallah sizi bolize soyliceğm diyordu en son.
    Toplumsal olarak acayip bir gerilim var, bunu ancak böyle avamın içine girerek görebiliyorsunuz, aydın kesim olarak, okumuş yazmış kişiler olarak halktan uzak olunca toz pembe hayatımızın ne kadar yalan olduğunu bir kez daha görmüş oldum, biraz da korktum bu ülkeyi bekleyen gelecek hakkında... Neyse ben pazartesi zaten siktir olup gidiyorum bu ülkeden... Hayat ne güzel uçan filler filan...

    Özet olarak boku yedik.

    Edit: imla, yazım
    1 ...