Diyordum ki ben bu zıkkımı içmek için içerim,
Ama içerken düşünmem neden içiyorum diye,
Daha sonra yaparım hayatın felsefesini.
Sırayla olurum Fatih, Selim, Kanuni
Bazen kadın hamamında tellak...
Bazen cristoph colomb,
Napolyon'ken düşünürüm elbed'e geçen günleri,
Timur'ken Beyazıt'ı yenişimi...
Bir kere Aristo'nun hocası olmuştum
Ona verdiğim dersle gurur duymuştum.
Bazen jan dark'ı kurtarmak için çalışan bir kahraman,
Bazen odununu ateşleyen bir cellat olurum.
Eğer daha da içersem
Shakespare halt etmiş derim karşımda.
Salyalı dudaklarımdan yayık sesimi dinlerim de,
işte Mozart'ın aradığı melodi bu diye gülerim.
Enayiymiş be platon...
Bir içsin de görsün, ne felsefesi varmış bu hayatın,
Anlasın geçmişi kınalı dünyanın kaç bucak olduğunu.