yıl 1939, iskenderiye sancağı diye bilenen bölgede kurulan hatay cumhuriyeti türkiye'ye katılmaya hazırlanıyor. bunu duyan şam kadınları ise türkiye aleyhtarı yürüyüş yapıyor.
"bizim arap kanımız suriye arap sancağı için aktı"*, "çok yaşa fransa"* gibi dövizler yan yana kullanılıyor protestolar sırasında resimde görüldüğü üzere.
her şey iyi güzel ama bu kanını siktiğim kevaşeleri açık açık arap kanlarının fransızlar için aktığını ifade etmiş olmuyor mu ? diğer türlü söylemek gerekirse zaten sömürge olmuşun nereyi kim için istiyorsun ?
aradan neredeyse 80 sene geçti, şimdi bu kevaşelerin torunları kalan ülkeyi paylaşamadığı gibi, bizim ülkemize gelip vatandaşlık istiyor, kendi arap kanını akıtmak yerine türkiye'ye gelip dilencilik yapmayı tercih ediyorlar.