kuran'da hepimizin bildiği bir çok doğa olayı sayılır. rüzgarlar, yağmurlar, yıldırımlar, depremler falan filan... konuyla ilgili ayetlerin hiçbirinde "nasıl oluştuklarını araştırın, dibini kazıyın" denmez, alayında, mealen "bunları allah'ın yaratıp, istediği gibi kullandığı, her birinin allah'a inanmak ve korkmak için bir vesile olduğu" ifade edilir.
hatta "ana karnında olanı sadece allah'ın bildiği" iddia edilir.